top of page

Zapomniany Kot - ujawnij swoją kobiecość

zgasiłam Świat wyłączyłam Czas

i pokruszyłam Światło

w drżących płomykach zalśniły oczy

Zapomnianego Kota.

głaszczę Go czule najczulej

tak czule jak tylko umiem

niech przypomina ciepłym mruczeniem

że wciąż żyje - we mnie...!

Brudnopis z dna szuflady - 2005 r.

jestem kotem
 

Ukryła kobiecość. Schowała przed innymi. By uciec od swojej natury. Nie pokazywać. Zapomnieć. Nie przeżywać. Schowała kobiecość w Kocie. A potem Kota zapomniała. Nieświadoma nosiła go wszędzie ze sobą, pamiętając tęsknie czułość miękkiego dotyku po włosach. "Przytul mnie" prosiła milcząco i zaraz chowała się głębiej. W tajemnicy przed ludźmi, nocą, marzyła o miłości. I wcale nie była samotnikiem, jak o niej mówiono.

Bądź sobą. Bądź kobietą. Ujawnij się! Pokaż się! - napierał na nią Świat. Nie po to istniała, by ukrywać się w zapomnieniu! Wytracała swoje talenty, już wystarczy.

Łatwo się mówi. Ale trudno się robi ten pierwszy krok. Ciało pamięta strach przed oceną, krytyką, pragnieniem, takim do bólu, bycia przyjętą i bólem odrzucenia - takiego nie do przeżycia. I co z tego, że coś w niej krzyczy "przecież przeżyłaś!" skoro nogi paraliżuje myśl odtwarzana od dziecka: "coś jest ze mną nie tak. Taka jaka jestem, nie jestem wystarczająco dobra". Zresztą udowadnia to sobie przynajmniej od 20 lat. Skutecznie. Ciało zna ten strach, drży jak osika na wietrze, trudno wystać i nie schować się.

Mamo boję się... Ciebie. Mamo, zobacz mnie. Mamo...

I pierwszy krok, chybotliwy. Drugi. Trzeci, kolejny...

Ujawniła się.

Widzą ją ludzie, klienci, firma. Przede wszystkim sama widzi siebie. Zmienia się jej przestrzeń pracy, jakość pracy, są możliwości rozwoju dla własnej działalności. Jest radość, duma, że się udało, ale też mocno kręci się w głowie... nie wszystko naraz... A Kot? Kot zasnął na jej kolanach. Kocim, wąsatym snem, uwolnionym od noszenia jej kobiecości. Za to z kobiecością... będzie się poznawać, powoli. Niech minie to drżenie nóg i przyśpieszone bicie serca...

Wpis inspirowany pracami z warsztatów Ustawień Systemowych Rodowych - BURSZTYNOWY POTOK. Poszukiwacze Skarbów. .

Małgorzata IRI Jakubowska

USTAWIENIA SYSTEMOWE

www.ustawieniasystemowe.eu/blog

Warsztaty Ustawień Systemowych-Rodowych, Flesz

Konsultacje i ustawienia indywidualne

*** Dla mnie kobiecość znaczy: jestem dla siebie WAŻNA.

Jestem ważna, dlatego nie chcę już żyć w ukryciu, wycofaniu, lęku, strachu, niepokoju, unikaniu pisania, nagrywania, mówienia, prowadzenia zajęć - z zaciśniętym brzuchem, gulą w gardle, uśmiechem maskującym niepewność. Tworzeniu i działaniu, również na gruncie zawodowym, może towarzyszyć radość i lekkość. Jesteś gotowa wyjść z cienia?

warsztat dla kobiet i ich kobiecości

MADARY AM http://madaryam.pl/ja-kobieta/

Małgorzata IRI Jakubowska

www.ustawieniasystemowe.eu


IMG_0840_edited.jpg
bottom of page